Pagina's

vrijdag 10 oktober 2014

Schoolspullen

Hoi allemaal, de school is alweer even begonnen en in dit artikel wou ik jullie wat tips geven voor school spullen. Je zou ze nu kunnen toepassen of voor volgend jaar kunnen gebruiken. Ben je benieuwd? Lees dan lekker verder.


Als eerst vind ik het heel fijn om veel verschillende soorten dingen in mijn etui te hebben, veel kleurtjes en goede pennen zodat je niet steeds van iemand anders iets hoeft te lenen, en  ook zodat je alles zelf bij de hand hebt.


Handig om te hebben:

- Lijm
- Schaar
- Geo
- Passer
- Gum
- Puntenslijper
- Kleurtjes
- Balpennen
- Marker
- Typ ex
- Potlood

Ik markeer bijna alles! Dus een goede marker is noodzakelijk. Ik vind markeren zo handig omdat je dan uit lange stukken tekst precies kan herkennen wat belangrijk is en wat niet. Het zorgt ook voor minder chaos, en dat dingen overzichtelijker worden. Je kan bijvoorbeeld titels markeren en de tekstjes niet.Voor markeren gebruik ik het liefst de kleur geel, dat is gewoon lekker vel en goed zichtbaar.


Ook balpennen, echte balpennen vind ik noodzakelijk. Hoe leuk alle andere gekleurde of geprinte  pennen ook zijn, ik vind dat niks lekkerder of mooier schrijft dan een gewone simpele balpen.
Ik koop meestal een setje van 8 BIC pennen voor €1 bij de action. Deze zijn super simpel maar ik vind ze het lekkerst schrijven van allemaal, en zeg nou zelf, kan je ooit genoeg balpennen hebben? Nee, ik raak ze altijd kwijt of leen ze uit en krijg ze op een mysterieuze wijze nooit meer terug.


Ik heb nog een andere handige tip. In de 2e klas heb ik een Paul Frank etui gekocht en deze was best duur. Dan snap je natuurlijk dat ik niet elk jaar een nieuwe etui wil kopen. Wat ik dan gewoon doe is ik doe mijn etui aan het eind van het jaar in de was machine en dan is die weer super schoon en zo goed als nieuw om te gebruiken voor het nieuwe school jaar!


Oh en nog een tric! Ken je dat als je je schooltas moet inpakken en je niet snel kan zien welk boek nou van welk vak is, of misschien als je je boeken in je kluisje hebt staan? Ik vind het daarom handig om de vakken ook op de zijkant van het boek te schrijven zodat je het makkelijk en snel kan zien als ze op hun kant staan!



Ook vind ik het handig als je een agenda hebt met veel schrijfruimte zodat je niet alles op een hoopje hoeft te schrijven maar dat het lekker overzichtelijk blijft.



Nog een tip is een opberg map waar je losse blaadjes in kan stoppen. Soms krijg je losse blaadjes van een vak of toets en raak je ze kwijt. Maar als je ze nou gewoon in een opberg map stopt heb je dit probleem niet! Ook is het handig voor leerlijstjes, die bewaar ik al sinds de 2e klas in zo'n map zodat je ze altijd nog even terug kan lezen voor een toets.


Dit is zo'n map en die is voor €1,50 te koop bij de action.

De laatste tip is: Leuke schoolspullen!
Als je leuke schoolspullen hebt wordt school net iets leuker en vrolijker, bijvoorbeeld als je leuk kaft papier hebt of een vrolijk schrift, dan is dat toch 10x leuker dan een super saai boek?!


Dit is mijn kaftpapier van dit jaar van de hema. De ene is roze en de andere heeft het thema miles fleurs (duizenden bloemen in het frans) super vrolijk dus :)


Ook heb ik mijn wiskunde schrift is goed opgepimpt. Ik had een saaie grijze van de action maar heb op de rug washi tape geplakt en verder heb ik het nog een beetje opgepimpt met stickers.

Dit zijn dus wat tips over schoolspullen, en ik hoop dat jullie het een beetje handig vonden!

xxx Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten